Table of Contents Table of Contents
Previous Page  161 / 180 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 161 / 180 Next Page
Page Background

otomobil

159

CAYENNE VE CAYENNE S SUNULUYOR

Porsche yeni SUV modelini, iki versiyon halinde pazara sunuyor: 6 silindir-

li, 3 litrelik turbo motorlu Cayenne 340 hp güç üretiyor ve 450 Nm torka

sahip. Dolayısıyla, Cayenne’in standart versiyonu dahi üst düzey bir sürüş

performansı sunuyor. Sıfırdan saatte 100 kilometre hıza 6,2 saniyede

(Sport Chrono Paketiyle 5,9 saniye) çıkan bu versiyonun azami hızı ise

245 km/s. Pazara sürülecek ikinci Cayenne modeli ise Cayenne S. Bu

modelin kalbinde ise çift turbo şarjlı 2,9 litrelik bir V6 motor yer alıyor. Yeni

geliştirilen bu motor 440 hp gücünde ve 550 Nm tork üretiyor, yani önceki

nesle kıyasla 20 hp daha güçlü. Cayenne S bu sayede sıfırdan saatte 100

kilometre hıza 5,2 saniyede (Sport Chrono Paketiyle 4,9 saniye) çıkabiliyor.

Azami hızı ise 265 km/s.

YENİLİKLER: ARKA AKSTAN YÖNLENDİRME,

HAVALI SÜSPANSİYON, DEVRİLME ÖNLEYİCİ

Bu format, Porsche 4D Chassis Control sistemi tarafından analiz ve senk-

ronize edilen aktif şasi sistemleri için ideal altyapıyı oluşturuyor. Gerçek

zamanlı olarak çalışan sistem, yol tutuşunu daha da iyileştiriyor. Cayenne

S’te standart olarak bulunan aktif PASM sönümleme sistemi haricindeki

diğer tüm şasi sistemleri, Porsche tarafından yeni geliştirilmiş. Cayenne’de-

ki bir diğer yenilik ise, ilk kez kullanılan elektrikli arka akstan yönlendirme

sistemi. Daha önce hem 911 hem de Panamera’da test edilen ve kullanı-

lan bu sistem virajlarda çevikliği artırdığı gibi, yüksek hızlarda şerit değişti-

rirken otomobilin dengesini korumasına da yardımcı oluyor. Daralan dönüş

yarıçapı ise gündelik kullanımda kolaylık sağlıyor.

PSM SPORT MODLU YENİ SPORT CHRONO PAKETİ

Sportif performans söz konusu olduğunda yeni Cayenne’in potansiyeli her

zamankinden daha fazla. Porsche, Sport Chrono Paketini spor otomobilleri

temel alarak yeniden geliştirdi. Direksiyon üzerinde yer alan Mod tuşu, bu

yaklaşımın en bariz ifadelerinden biri. Önceden belirlenmiş Normal, Sport

ve Sport Plus sürüş modlarının haricinde, sürücü tarafından kişiselleştiri-

lebilen ekstra bir mod daha bulunuyor. Mod kumanda panelinin ortasında

yer alan Sport Response tuşuna basıldığında maksimum performans

için belirlenen motor ve şanzıman ayarları devreye giriyor. Sport Chrono

Paketinde ayrıca sürücünün, Cayenne’in sürüş dinamiklerinden tümüyle

yararlanmasını sağlayan, bağımsız bir PSM Sport modu bulunuyor.

911’İN İZİNDE: HAFİF ŞASİ İLE ÖN VE ARKADA FARKLI EBATTA LASTİKLER

Yeni Cayenne’de spor otomobil, arazi aracı ve turing olmak üzere üç farklı şasi konsepti tek bir tasa-

rımda buluşturulmuş. Bunun için de ayrı bir bağlantı tasarımına sahip bir ön aks ile çok bağlantılı bir

arka akstan oluşan yeni, hafif bir şasi tasarlanmış. Yeni tasarımın spor otomobillerden ödünç aldığı

özelliklerden biri de ön ve arkada farklı ebatlardaki lastiklerin bulunması. Bu, virajlarda dengeyi ve

sürüş dinamiklerini artıran bir özellik. 19 inçlik tekerleklerin standart olduğu Cayenne’de 21 inçe

kadar opsiyonel tekerlek seçenekleri de bulunuyor.