

otomobil
159
CAYENNE VE CAYENNE S SUNULUYOR
Porsche yeni SUV modelini, iki versiyon halinde pazara sunuyor: 6 silindir-
li, 3 litrelik turbo motorlu Cayenne 340 hp güç üretiyor ve 450 Nm torka
sahip. Dolayısıyla, Cayenne’in standart versiyonu dahi üst düzey bir sürüş
performansı sunuyor. Sıfırdan saatte 100 kilometre hıza 6,2 saniyede
(Sport Chrono Paketiyle 5,9 saniye) çıkan bu versiyonun azami hızı ise
245 km/s. Pazara sürülecek ikinci Cayenne modeli ise Cayenne S. Bu
modelin kalbinde ise çift turbo şarjlı 2,9 litrelik bir V6 motor yer alıyor. Yeni
geliştirilen bu motor 440 hp gücünde ve 550 Nm tork üretiyor, yani önceki
nesle kıyasla 20 hp daha güçlü. Cayenne S bu sayede sıfırdan saatte 100
kilometre hıza 5,2 saniyede (Sport Chrono Paketiyle 4,9 saniye) çıkabiliyor.
Azami hızı ise 265 km/s.
YENİLİKLER: ARKA AKSTAN YÖNLENDİRME,
HAVALI SÜSPANSİYON, DEVRİLME ÖNLEYİCİ
Bu format, Porsche 4D Chassis Control sistemi tarafından analiz ve senk-
ronize edilen aktif şasi sistemleri için ideal altyapıyı oluşturuyor. Gerçek
zamanlı olarak çalışan sistem, yol tutuşunu daha da iyileştiriyor. Cayenne
S’te standart olarak bulunan aktif PASM sönümleme sistemi haricindeki
diğer tüm şasi sistemleri, Porsche tarafından yeni geliştirilmiş. Cayenne’de-
ki bir diğer yenilik ise, ilk kez kullanılan elektrikli arka akstan yönlendirme
sistemi. Daha önce hem 911 hem de Panamera’da test edilen ve kullanı-
lan bu sistem virajlarda çevikliği artırdığı gibi, yüksek hızlarda şerit değişti-
rirken otomobilin dengesini korumasına da yardımcı oluyor. Daralan dönüş
yarıçapı ise gündelik kullanımda kolaylık sağlıyor.
PSM SPORT MODLU YENİ SPORT CHRONO PAKETİ
Sportif performans söz konusu olduğunda yeni Cayenne’in potansiyeli her
zamankinden daha fazla. Porsche, Sport Chrono Paketini spor otomobilleri
temel alarak yeniden geliştirdi. Direksiyon üzerinde yer alan Mod tuşu, bu
yaklaşımın en bariz ifadelerinden biri. Önceden belirlenmiş Normal, Sport
ve Sport Plus sürüş modlarının haricinde, sürücü tarafından kişiselleştiri-
lebilen ekstra bir mod daha bulunuyor. Mod kumanda panelinin ortasında
yer alan Sport Response tuşuna basıldığında maksimum performans
için belirlenen motor ve şanzıman ayarları devreye giriyor. Sport Chrono
Paketinde ayrıca sürücünün, Cayenne’in sürüş dinamiklerinden tümüyle
yararlanmasını sağlayan, bağımsız bir PSM Sport modu bulunuyor.
911’İN İZİNDE: HAFİF ŞASİ İLE ÖN VE ARKADA FARKLI EBATTA LASTİKLER
Yeni Cayenne’de spor otomobil, arazi aracı ve turing olmak üzere üç farklı şasi konsepti tek bir tasa-
rımda buluşturulmuş. Bunun için de ayrı bir bağlantı tasarımına sahip bir ön aks ile çok bağlantılı bir
arka akstan oluşan yeni, hafif bir şasi tasarlanmış. Yeni tasarımın spor otomobillerden ödünç aldığı
özelliklerden biri de ön ve arkada farklı ebatlardaki lastiklerin bulunması. Bu, virajlarda dengeyi ve
sürüş dinamiklerini artıran bir özellik. 19 inçlik tekerleklerin standart olduğu Cayenne’de 21 inçe
kadar opsiyonel tekerlek seçenekleri de bulunuyor.