

en son 2008 krizi etkisiyle) haricinde gücünü
korumayı başarmıştır. Bu kalıcılık sayesinde fuar
en bilinen uluslararası mobilya etkinliği/buluşması
haline gelmiştir.
Modern, klasik, avangart tarzlarıyla dünyayı peşin-
de sürükleyen binlerce katılımcıya rağmen, fuarı
sürükleyen firmaların İtalyanlar olduğunu kaydet-
mekte yarar var. Çoğunluğu ülkelerinin ağaç ve
mobilya federasyonu Federlegno Arredo üyesi olan
ve hem fuarda hem dışında bu kurumun desteğini
hisseden İsaloni katılımcıları kurumsal ortaklıklara
büyük önem vermektedir. Örneğin ağırlıklı olarak
klasik mobilya firmalarının bulunduğu 1,2,3 ve 4
numaralı salonlarda yaklaşık on tane üretici birliği
ya da ticari konsorsiyum mevcuttur. Gimo, Gruppo
D’Arte, Progetti, Gruppo 42 gibi çatılar altında tek
tip stantlarda daha rahat uluslararası pazarlama
yapabilmeleri bu firmalara ayrı bir güç katmaktadır.
Bu özellikleri ile İsaloni, sadece yabancı alıcıları
değil aynı zamanda fuarın hitap ettiği uluslararası
pazarda meydanı İtalyanlara bırakmak istemeyen
farklı ülkelerden üreticilerinde katılmak için yarıştık-
ları bir mecra durumundadır.
Her Uluslararası Fuarın Gücü
Kendi Üreticisinin Başarısına Dayanır!
Yukarıda incelediğimiz konudan ve İsaloni fuarın-
dan İSMOB özelinde ülkemiz fuarcılığı için neler
çıkarabiliriz? Öncelikle her uluslararası fuarın gücü
kendi üreticisinin başarısına dayanır. Aksi durumda
bir başka başarı kriteri olan süreklilikten söz edi-
lemez. Genç tasarımcılara ön açmak uzun vadede
kazandıracak bir başarı formülüyken zanaatkâr fir-
maların desteklendiği bir model bir başka devamlı-
lık anahtarıdır. Uluslararası katılımcı, alım heyeti ve
ziyaretçileri amacına uygun şekilde organize edebil-
mek genç fuarların olmazsa olmazı iken büyük fu-
arların bu konuyu göz ardı ettiği düşünülmemelidir.
Fuarı başka sektör ya da alt sektörlerle eşgüdümlü
yapabilmek önemli bir zenginliktir. Ancak sektörleri,
alt sektörleri ya da tarzları ayırıcı çizgilerin(bazen
salonların) dikkatle belirlenmesinde hassasiyet
gösterilmelidir. Fuarın yapıldığı şehrin kültür, sanat
ve turizm altyapısının gelişmişliğinin önemi kadar
amacına uygun tasarlanmış, insan odaklı modern
bir fuar merkezinin sağlayacağı katma değer bir
fuarı bir basamak daha yukarı çıkarabilir.
185
Öncelikle her uluslararası fua-
rın gücü kendi üreticisinin ba-
şarısına dayanır. Aksi durumda
bir başka başarı kriteri olan
süreklilikten söz edilemez. Genç
tasarımcılara ön açmak uzun
vadede kazandıracak bir başarı
formülüyken zanaatkâr firmala-
rın desteklendiği bir model bir
başka devamlılık anahtarıdır.