Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  187 / 244 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 187 / 244 Next Page
Page Background

en son 2008 krizi etkisiyle) haricinde gücünü

korumayı başarmıştır. Bu kalıcılık sayesinde fuar

en bilinen uluslararası mobilya etkinliği/buluşması

haline gelmiştir.

Modern, klasik, avangart tarzlarıyla dünyayı peşin-

de sürükleyen binlerce katılımcıya rağmen, fuarı

sürükleyen firmaların İtalyanlar olduğunu kaydet-

mekte yarar var. Çoğunluğu ülkelerinin ağaç ve

mobilya federasyonu Federlegno Arredo üyesi olan

ve hem fuarda hem dışında bu kurumun desteğini

hisseden İsaloni katılımcıları kurumsal ortaklıklara

büyük önem vermektedir. Örneğin ağırlıklı olarak

klasik mobilya firmalarının bulunduğu 1,2,3 ve 4

numaralı salonlarda yaklaşık on tane üretici birliği

ya da ticari konsorsiyum mevcuttur. Gimo, Gruppo

D’Arte, Progetti, Gruppo 42 gibi çatılar altında tek

tip stantlarda daha rahat uluslararası pazarlama

yapabilmeleri bu firmalara ayrı bir güç katmaktadır.

Bu özellikleri ile İsaloni, sadece yabancı alıcıları

değil aynı zamanda fuarın hitap ettiği uluslararası

pazarda meydanı İtalyanlara bırakmak istemeyen

farklı ülkelerden üreticilerinde katılmak için yarıştık-

ları bir mecra durumundadır.

Her Uluslararası Fuarın Gücü

Kendi Üreticisinin Başarısına Dayanır!

Yukarıda incelediğimiz konudan ve İsaloni fuarın-

dan İSMOB özelinde ülkemiz fuarcılığı için neler

çıkarabiliriz? Öncelikle her uluslararası fuarın gücü

kendi üreticisinin başarısına dayanır. Aksi durumda

bir başka başarı kriteri olan süreklilikten söz edi-

lemez. Genç tasarımcılara ön açmak uzun vadede

kazandıracak bir başarı formülüyken zanaatkâr fir-

maların desteklendiği bir model bir başka devamlı-

lık anahtarıdır. Uluslararası katılımcı, alım heyeti ve

ziyaretçileri amacına uygun şekilde organize edebil-

mek genç fuarların olmazsa olmazı iken büyük fu-

arların bu konuyu göz ardı ettiği düşünülmemelidir.

Fuarı başka sektör ya da alt sektörlerle eşgüdümlü

yapabilmek önemli bir zenginliktir. Ancak sektörleri,

alt sektörleri ya da tarzları ayırıcı çizgilerin(bazen

salonların) dikkatle belirlenmesinde hassasiyet

gösterilmelidir. Fuarın yapıldığı şehrin kültür, sanat

ve turizm altyapısının gelişmişliğinin önemi kadar

amacına uygun tasarlanmış, insan odaklı modern

bir fuar merkezinin sağlayacağı katma değer bir

fuarı bir basamak daha yukarı çıkarabilir.

185

Öncelikle her uluslararası fua-

rın gücü kendi üreticisinin ba-

şarısına dayanır. Aksi durumda

bir başka başarı kriteri olan

süreklilikten söz edilemez. Genç

tasarımcılara ön açmak uzun

vadede kazandıracak bir başarı

formülüyken zanaatkâr firmala-

rın desteklendiği bir model bir

başka devamlılık anahtarıdır.