Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  186 / 244 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 186 / 244 Next Page
Page Background

üreticisi büyük saygı gördüğü gibi devletten ve sek-

törün içindeki büyük firmalardan destek görür. Zira

yaratıcı-üretici bu altyapıyı yabana atmayı akılların-

dan bile geçirmezler. Bu da sektörü sürekli dinamik

ve mümbit kılar. Zanaatkâr kökenli ve tasarım

odaklı çalışan firmaların büyük ölçekli firmalarla

yakın çalışması işin endüstriyel üretim boyutunda

da iş birliğini getirdiği için yaratılan katma değer

muazzamdır.

Şimdi vereceğimiz rakamlar İsaloni ya da resmi

İtalyanca adıyla Salone Internazionale del Mobile di

Milano Fuarı’nın önemini anlatma yeterli olsa bile

bu rakamların her açıdan “en” olduğu anlamına

gelmez. Bu fuarı “en” önemli yapan sayıların birbiri

ile entegre değerlendirildiğindeki anlamıdır. Bir sü-

redir Milano’nun dışı sayılabilecek Rho bölgesinde

kurulmuş son derece modern devasa bir kompleks-

te hizmet veren fuarda sadece ev mobilyası değil

münavebeli olarak tek rakamlı yıllarda aydınlatma

(Euroluce/International Lighting Exhibition,) ve ofis

(SaloneUfficio/International Biennial Workspace

Exhibition) ile çift rakamlı yıllarda mutfak (EuroCu-

cina/International Kitchen Furniture Exhibition,) ve

banyo (the International Bathroom Exhibition) bö-

lümleri de mevcuttur. Ayrıca her yıl fuara dinamizm

katıp sektörün geleceğine ışık tutan genç tasa-

rımcıların ürünlerinin sergilendiği Salone Satellite

bölümü (çoğu zaman Türkiye’den giden ziyaretçiler

tarafından göz ardı edilen) çok ayırt edici bir zengin-

lik katmaktadır.

300 Bin’den Fazla Ziyaretçisi İle

İsaloni Fuarı

1961 yılında ilki yapılan 1967 yılında uluslararası

niteliğe kavuşan İsaloni bugün yeni fuar alanı ile

birlikte 230.000 metrekare sergi alanına ulaşmış-

tır. Ortalama 2.500 katılımcıya ek olarak Salone

Satellite bünyesindeki 700 civarı genç tasarımcı-

nın da eserleri sergilenmektedir. Fuarın %60’tan

fazlası İtalya haricindeki 160 farklı ülkeden gelen

300.000’den fazla profesyonel ziyaretçisi varken

halk günü olan Cumartesi-Pazar günleri gelen

40.000 kadar İtalyan bu sayının dışındadır. İsaloni

74 ülkeden 5.000 civarı gazeteciyi de her yıl haber

amaçlı olarak kendisine çekmektedir.

Peki, bu rakamların altında yatan itici güç ne der-

sek alacağımız belki de en anlamlı cevap tasarım

ve moda üretimi olacaktır. Zira her alanda tasarım

kültürünü bir yaşam biçimi olarak benimsemiş

İtalya’da mobilya elbette ki bunun dışında değildir.

Fakat tasarımı sadece ürün odaklı yenilik(Ar-Ge /

Ür-Ge) olarak görmeyip inovasyon ve moda ile birlik-

te değerlendirmesi ile öne çıkan İtalyanların bu fua-

rı, geride kalan 53 yılda dönemsel düşüşler(örneğin

184