Table of Contents Table of Contents
Previous Page  188 / 244 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 188 / 244 Next Page
Page Background

dekorasyon

186

Modern, Klasik, Şık…

Farklı mimari çizgilere sahip binaların yükseldiği İstanbul’da,

dış cephe mimarisi ile Mövenpick Hotel Istanbul’un

4.Le-

vent’teki 20 katlı binası dikkat çekiyor. Mövenpick Hotel

Istanbul’un dış cephesinde yer alan geometrik bezeme ve

süslemeler, yapıyı özgün kılarken geçmişe götüren nostaljik

havası ile de 1920-30’lu yıllara damgasını vuran art-deco

mimarisinden de esintiler taşıyor. 19. yüzyılın son çeyreğinde

Chicago’da başlayan ve yapıyı önceki dönemlere ait bir örtü ile

giydirip çağdaş olanak ve gereksinmeleri kullanma olarak da

nitelendirilen bu akımın etkileri Mövenpick Hotel Istanbul’un dış

cephesinde göze çarpıyor.

Modern, klasik ve şık... Mövenpick Hotel Istanbul daha kapısın-

dan içeri adım attığınız andan itibaren üzerinizde işte böyle bir

etki bırakıyor. Lobiye girer girmez ilk dikkatinizi çeken, sütun-

lardan aşağıya sarkan lambalar; aydınlatma yumuşak ve sıcak.

Geniş ve rahat boyutlarda tasarlanmış mobilyalar, otelin tamamı-

na da hakim olan kahve ve bej tonlarda.

Resepsiyonun hemen arkasında ünlü heykeltıraş ve tasarım-

cı Seçkin Pirim’in bir eseri yer alıyor. Lobiden girişte sağda,

BarAdoX’ta ise, her katmanında İstanbul’un farklı bir dönemini

anlatan, ünlü ressam İsmail Acar’a ait bir eser bulunuyor.

Lobinin sonuna yer alan AzzuR Restaurant’a doğru giderken

sağda çağdaş sanatçılarımızdan Yılmaz Zenger’in, otelin fuaye

alanından başlayıp lobiye uzanan 9 metre boyundaki heykelini

göreceksiniz. Dünyaca ünlü mimar, endüstri ürünleri tasarım-

cısı, ressam ve heykeltıraş Yılmaz Zenger’in Türkiye’deki ilk

sanat eseri olan bu heykel, İstanbul’un kültürel katmanlarını

masalsı bir dille anlatıyor.

Mövenpick Hotel Istanbul’da pek çok beş yıldızlı otelde görmeye

alıştığımız gravür ya da resimlerin yerini Türk sanatçıların eserleri

ve odalarının duvarlarını süsleyen siyah-beyaz İstanbul fotoğrafları

alıyor. Sanat eserlerindeki temalar daha çağdaş ve modern bir

biçimde sunuluyor. İçerikte eskiye bağlı kalınmış ama sunumda

modern bir çizgi yakalanmaya çalışılmış.