haber
164
“Bu İşi Yapacaksak Tam Yapalım”
İlk başta düşünülene göre 148 sayfa olarak üç ayda bir yayınlanacak dergi yaklaşık 2-3
bin adet basılarak potansiyel perakende tüketiciye ulaştırılacaktı. Önemli bir konu olan
reklam gelirini üyelerden gelmesini umduğumuz kırk – elli sayfa ile çözeceğimizi umarken
dernek bütçesinden ekstra ne kadar katkı yapılması gerektiğini tartışıyorduk. Konuyu
Yönetim Kurulu’na taşıyıp onay aldıktan sonra ilk sayı için görevdeki Kurucu Başkanımız
Nuri Gürcan’ın vizyonu bu düşüncelerimizi altüst etti. Bugün sayfa sayısı 400, baskı adedi
10.000 sınırını aştı ise, daha üçüncü sayısında YaySat kanalıyla bayilerde satılmaya başlan-
dıysa bunda kendisinin “bu işi yapacaksak tam yapalım” demesinin rolü büyüktür.
M-LIVE 5 YAŞINDA
M
OBSAD kurulduğu ilk günden itibaren bir iç yayın organına
sahip olması bu sayede üyelerin dernek faaliyetleri hakkında
düzenli bilgi alması konusu hep gündemdeydi. Fakat her
hafta tüm üyelere açık yapılan toplantılar ile üyelerinin çoğunun birbirini
istediği an görebilecek yakınlık ve samimiyette olması sadece bu amaçla
yapılacak bir çalışmayı anlamlı kılmıyordu. Dolayısıyla konu 2010
ortalarında o dönemki Başkan Yardımcısı Engin Küçük ile Yönetim
Kurulu üyeleri Ümit Şengül ve Yusuf Turgut tarafından farklı beklentileri
gözeterek projelendirilene kadar uykuya yatırıldı. O zamana kadar farklı
dernek, federasyon ve vakıfların yayınlarını incelemiş ve beklentimizin
farklı olması gerektiğini idrak eden bu ekip pek çok yayın kuruluşu ile
dergi hayalleri üzerinde konuşmaya başladı.
Öncelikli beklenti olarak bir dernek dergisi gibi görünmemesi, yani
MOBSAD’ı tanımayan ya da merak etmeyen insanların da ilgisini
çekecek görsel yönü ağır basan bir format tercih edildiği vurgulandı.
Ardından mobilya konusunda bir dergi çıkarmış olanlar başta
olmak üzere farklı ajans ve medya kuruluşları ile görüşüldü. Sonuçta
beklentilerimizi en iyi anlayan Muammer Kapucuoğlu liderliğindeki
Klass Medya ekibiyle anlaşıldı. Klass Magazin isimli önemli bir cemiyet
dergisini hazırlayan bu ekip başka alanlarda da medya üretimi yapıyordu.
Bizim açımızdan etkili görsel kullanımı olmazsa olmaz olduğundan ekibin
bu alandaki tecrübesi büyük avantajdı.
Boğayı Boynuzundan Her Gün Yere Yıkmak:
Nuri Gürcan