Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  166 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 166 / 260 Next Page
Page Background

haber

164

“Bu İşi Yapacaksak Tam Yapalım”

İlk başta düşünülene göre 148 sayfa olarak üç ayda bir yayınlanacak dergi yaklaşık 2-3

bin adet basılarak potansiyel perakende tüketiciye ulaştırılacaktı. Önemli bir konu olan

reklam gelirini üyelerden gelmesini umduğumuz kırk – elli sayfa ile çözeceğimizi umarken

dernek bütçesinden ekstra ne kadar katkı yapılması gerektiğini tartışıyorduk. Konuyu

Yönetim Kurulu’na taşıyıp onay aldıktan sonra ilk sayı için görevdeki Kurucu Başkanımız

Nuri Gürcan’ın vizyonu bu düşüncelerimizi altüst etti. Bugün sayfa sayısı 400, baskı adedi

10.000 sınırını aştı ise, daha üçüncü sayısında YaySat kanalıyla bayilerde satılmaya başlan-

dıysa bunda kendisinin “bu işi yapacaksak tam yapalım” demesinin rolü büyüktür.

M-LIVE 5 YAŞINDA

M

OBSAD kurulduğu ilk günden itibaren bir iç yayın organına

sahip olması bu sayede üyelerin dernek faaliyetleri hakkında

düzenli bilgi alması konusu hep gündemdeydi. Fakat her

hafta tüm üyelere açık yapılan toplantılar ile üyelerinin çoğunun birbirini

istediği an görebilecek yakınlık ve samimiyette olması sadece bu amaçla

yapılacak bir çalışmayı anlamlı kılmıyordu. Dolayısıyla konu 2010

ortalarında o dönemki Başkan Yardımcısı Engin Küçük ile Yönetim

Kurulu üyeleri Ümit Şengül ve Yusuf Turgut tarafından farklı beklentileri

gözeterek projelendirilene kadar uykuya yatırıldı. O zamana kadar farklı

dernek, federasyon ve vakıfların yayınlarını incelemiş ve beklentimizin

farklı olması gerektiğini idrak eden bu ekip pek çok yayın kuruluşu ile

dergi hayalleri üzerinde konuşmaya başladı.

Öncelikli beklenti olarak bir dernek dergisi gibi görünmemesi, yani

MOBSAD’ı tanımayan ya da merak etmeyen insanların da ilgisini

çekecek görsel yönü ağır basan bir format tercih edildiği vurgulandı.

Ardından mobilya konusunda bir dergi çıkarmış olanlar başta

olmak üzere farklı ajans ve medya kuruluşları ile görüşüldü. Sonuçta

beklentilerimizi en iyi anlayan Muammer Kapucuoğlu liderliğindeki

Klass Medya ekibiyle anlaşıldı. Klass Magazin isimli önemli bir cemiyet

dergisini hazırlayan bu ekip başka alanlarda da medya üretimi yapıyordu.

Bizim açımızdan etkili görsel kullanımı olmazsa olmaz olduğundan ekibin

bu alandaki tecrübesi büyük avantajdı.

Boğayı Boynuzundan Her Gün Yere Yıkmak:

Nuri Gürcan